Asiakaspalvelu
Löytötavarat
Oletko kadottanut OSL-korttisi (tai vanhan Waltti-kortin) tai unohditko jotain bussiin?
OSL:n asiakaspalvelu
Oulun seudun liikenteen asiakaspalvelu palvelee puhelimitse numerossa 08 5584 0400 ma-pe kello 9–15.30. Tiistaisin puheluusi vastaa lipunmyyntiämme hoitava Oulu10.
Voit myös lähettää meille sähköpostia alla olevilla lomakkeilla. Valitse lomake palautteesi aiheen mukaan.
Haluatko asioida kasvotusten?
Asioitko toisen henkilön puolesta?
Voit hoitaa toisen täysi-ikäisen henkilön asioita palveluissamme, jos sinulla on esittää meille häneltä saamasi valtakirja.
Palaute
Voit ottaa meihin yhteyttä myös verkossa. Voit kirjoittaa palautetta vapaamuotoisesti, mutta tarvitsemme tietyt tiedot tapausten tutkimista ja ratkaisua varten. Vapaamuotoisen palautteen on oltava lain ja hyvien tapojen mukaista. Asiakaspalvelullamme on oikeus olla ottamatta käsittelyyn asiattomia palautteita, kuten kiroilua ja nimittelyä sisältäviä palautteita, sekä keksityillä yhteystiedoilla lähetettyjä palautteita. Emme jaa palautteissa saamiamme asiakkaiden yhteystietoja eteenpäin.
Tarvittaessa pyydämme asiakaspalautetta koskevalta liikennöitsijältä tai lipunmyyjältä selvitystä tilanteesta. Liikennöitsijällä ja lipunmyyntipisteellä on oikeus lausua toimintaansa koskevaan palautteeseen. Tämän vuoksi palautteisiin vastaaminen saattaa joskus kestää. Lupaamme vastata asiakaspalautteisiin 30 päivän kuluessa.
Palautelomake: Matkustaminen
Anna palautetta kuljettajasta, bussista, pysäkistä, reitistä, aikataulusta, vahingosta tai tapaturmasta.
Palautelomake: Liput ja maksaminen
Anna palautetta matkakortista, mobiililipusta, lähimaksusta tai muista lipuista, lipunmyyntipisteestä tai maksamisesta.
Muu palaute
Anna palautetta viestinnästä, reittioppaasta, OSL:n asiakaspalvelusta tai muusta aiheesta.
Jos haluat asioida kasvotusten
Jos haluat mieluummin asioida kasvotusten, Oulu10-palvelupisteet hoitavat myös Oulun seudun liikenteen asiakaspalvelua. Katso Oulu10-palvelupisteiden yhteystiedot ja aukioloajat Oulun kaupungin sivuilta.
Ilmoita vahingosta
Jos sinulle sattui vahinko matkan aikana tai pysäkillä, ilmoita siitä välittömästi kuljettajalle ja tee vahinkoilmoitus heti vahingon sattumisen jälkeen.
Kun ilmoitat vahingosta välittömästi tapahtuman jälkeen, pystymme tutkimaan vahinkopaikan ja -tilanteen paremmin. Kerro meille vahingosta mahdollisimman tarkasti.
- Soita asiakaspalveluumme 08 5584 0400 (ma-pe 9–15.30).
- Voit myös ilmoittaa vahingosta tällä palautelomakkeella.
Mikäli koet tulleesi rikoksen uhriksi matkan aikana,
Myös silloin kun kohtaat hätätilanteen tai tarvitset kiireellisesti viranomaisilta apua paikalle tai epäilet hengen, terveyden, omaisuuden tai ympäristön olevan uhattuna tai vaarassa, ota yhteys poliisiin. OSL:n asiakaspalvelu ei käsittele rikosilmoituksia, vaan ne kuuluvat poliisille.
Yritysasiakkaat
OSL tarjoaa yrityksille ja yhteisöille erilaisia vaihtoehtoja henkilökunnan työmatkaetuuden hankintaan joukkoliikenteessä. Bussilippuja voi ostaa Smartumilla, Edenredillä ja ePassilla. Myymme yrityksille ja yhteisöille lippuvihkoja. Laskutussopimus on myös mahdollinen.