Löytötavarat

Kadonnut matkakortti

Mikäli kadotat tai epäilet OSL-korttisi (tai vanhan Waltti-kortin) varastetun ja haluat sulkea sen, suosittelemme tietoturvallisuuden vuoksi tekemään ilmoituksen henkilökohtaisesti soittamalla asiakaspalveluumme 08 5584 0400 (ma-pe 9-15.30). Tarkista ensin sivun oikeasta alakulmasta löytyvältä Oulubotilta, onko korttisi löydetty ja toimitettu palvelupisteeseen. Kirjoita viestikenttään ”onko matkakorttini löytynyt”. Anna sitten chatbotille matkakorttisi numero tai matkakortin omistajan puhelinnumero. Jos korttisi on löytynyt, chatbot ohjaa sinut noutamaan sen Oulu10:stä.

Kortin sulkemista varten tarvitsemme henkilötunnuksesi sekä matkakorttisi numeron, mikäli sinulla on useita matkakortteja. Älä lähetä henkilötietojasi verkkolomakkeillamme. Vaihtoehtoisesti voit sulkea korttisi asioimalla lipunmyyntiämme hoitavassa Oulu10:ssä. Ota lipunmyyntiin mukaan virallinen henkilöllisyystodistus (ajokortti, henkilökortti tai passi). Alaikäinen voi todistaa henkilöllisyytensä Kela-kortilla. Katso tästä kaupungin sivuilta Oulu10:n yhteystiedot ja aukioloajat.

Suljetun OSL-kortin tilalle voit ostaa uuden matkakortin, jolle suljetulla kortilla olleet liput voidaan siirtää. Lippujen siirtämisestä peritään käsittelymaksu ja uuden matkakortin perustamisesta veloitetaan korttimaksu.

Muut tavarat

Toimitamme busseihin unohtuneet tavarat kerran viikossa Oulun Löytötavaratoimistoon, Isokatu 26, joka on avoinna ma-pe kello 11-18, la 11-17 ja su 11-15. Voit kysyä tavaraasi löytötavarapalvelusta käymällä toimistossa paikan päällä tai soittamalla toimiston maksulliseen puhelinnumeroon 0600-550094 (hinta noin 2,00 €/min + pvm*).

Kiireellisissä tapauksissa (esim. lompakko tai puhelin kadonnut) voit myös tiedustella bussiin unohtamaasi tavaraa suoraan bussilinjan liikennöitsijältä. Katso linjojen liikennöitsijät.

* Emme vastaa kolmannen osapuolen hinnoittelun ja aukioloaikojen mahdollisesta muuttumisesta.