Kerro mielipiteesi Oulun seudun liikenteen palveluista

Bussi 10 Torikadulla ajamassa kohti etelää.

Julkaistu:

Tutkimme asiakkaidemme tyytyväisyyttä palveluihimme kaksi kertaa vuodessa. Vuoden 2024 ensimmäinen kysely tehtiin huhtikuussa ja toinen tehdään 23.9.–18.10.

Kyselyyn voivat vastata kaikki Oulun seudun liikenteen linja-autoilla matkustavat yli 15 vuotta täyttäneet henkilöt.

Voit vastata kyselyyn bussimatkan aikana paperilomakkeella tai tabletilla. Tehtävään palkkaamamme tutkimusyhtiön haastattelijat jakavat lomakkeita ja tabletteja linja-autoissa.

Tutkimuksessa kysytään mm.

  • kuljettajan ystävällisyydestä
  •  ajotavasta
  •  vuoron täsmällisyydestä
  • linja-auton siisteydestä ja kunnosta
  • miten hyvin saat tietoa reiteistä ja aikatauluista
  • miten saat tietoa lipuista ja niiden ostamisesta.

Mihin tutkimuksen tuloksia käytetään

Tutkimuksen tulosten perusteella voimme kehittää toimintaamme yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa. Tulosten perusteella Oulun seudun liikenteellä on mahdollisuus maksaa liikennöitsijöilleen bonusta.

Edellisen kyselyn tulokset

Kuluvan vuoden huhtikuussa tehdyssä tutkimuksessa Oulun seudun liikenteen yleisarvosana oli 4,24/5. Kevään yleisarvosana oli hieman parempi (0,04 %) kuin edellinen vuoden vastaavaan aikaan tehdyssä tutkimuksessa.

Moni suosittelisi Oulun seudun liikennettä

Tutkimuksessa mitataan matkustajien halukkuutta suositella joukkoliikennettä. Huhtikuussa 2024 Oulun seudun liikenteen suositteluindeksi eli NPS-arvosana (net promoter score) oli 46. Suositteluindeksi on pysynyt samana kuin 04/2023 mittauksessa (46). NPS-arvosanan asteikko on -100 ja 100 välillä. Kiitämme asiakkaitamme luottamuksesta! Haluamme pysyä luottamuksen arvoisena myös jatkossa.

Tutkimuksen toteutuksesta vastaa Roidu Oy.